Wednesday, 18 August 2010

Vietnam / Afghanistan



Yeah, come on all of you, big strong men,

Uncle Sam needs your help again.

He's got himself in a terrible jam

Way down yonder in Afghanistan

So put down your books and pick up a gun,

We're gonna have a whole lotta fun.


And it's one, two, three,

What are we fighting for ?

Don't ask me, I don't give a damn,

Next stop Afghanistan;

And it's five, six, seven,

Open up the pearly gates,

Well there ain't no time to wonder why,

Whoopee! we're all gonna die.



Well, come on generals, let's move fast;

Your big chance has come at last.

Gotta go out and get those freaks —

How else will the world inherit the meek?

And you know that peace can only be won

When we've blown 'em all to kingdom come.



And it's one, two, three,

What are we fighting for ?

Don't ask me, I don't give a damn,

Next stop Afghanistan;

And it's five, six, seven,

Open up the pearly gates,

Well there ain't no time to wonder why

Whoopee! we're all gonna die.

Huh!



Well, come on Wall Street, don't move slow,

Why man, this is war au-go-go.

There's plenty good money to be made

By supplying the Army with the tools of the trade,

Just hope and pray like Christians can

And stick it to the Taliban.



And it's one, two, three,

What are we fighting for?

Don't ask me, I don't give a damn,

Next stop Afghanistan.

And it's five, six, seven,

Open up the pearly gates,

Well there ain't no time to wonder why…

Whoopee! we're all gonna die.



Well, come on mothers throughout the land,

Pack your boys off to Afghanistan.

Come on fathers, don't hesitate,

Send 'em off before it's too late.

Be the first one on your block

To have your boy come home in a box.

And it's one, two, three

What are we fighting for ?

Don't ask me, I don't give a damn,

Next stop Afghanistan.

And it's five, six, seven,

Open up the pearly gates,

Well there ain't no time to wonder why,

Whoopee! we're all gonna die



Adapted from the original "I-Feel-Like-I’m-Fixin’-to-Die Rag" (aka Vietnam Rag), Words and Music by Joe McDonald




Blog Archive